Az Ezüst szalag lesz az év első vitorlásversenye.

Idén harmadszor rendezi meg június 6-7-én a Spartacus Vitorlás Egylet a nagyhajós mezőny egyik legizgalmasabb erőpróbáját, a Balatonföldvár-Balatongyörök-Balatonföldvár éjszakai túraversenyt: az Ezüst szalag az év első hazai vitorlásversenye lesz.

A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) május elején úgy döntött, hogy a versenyrendszer újraindítása a biztonsági kockázatok minimalizálásával, a fokozatosság elvét követve megtörténhet, és június 1-től lehetőség nyílik a hivatalos rendszerben versenyeket rendezni.
Beharangozó írásában a Spartacus emlékeztet, hogy az Ezüst szalagon eddig minden évre jutott izgalom: 2018-ban viharos szél, 2019-ben nagyon gyenge szellő, 2020-ban pedig a koronavírus járvány miatt bevezetett korlátozások okozhatnak fejtörést a résztvevőknek.
A versenyen az MVSZ ajánlásait maximálisan figyelembe veszik a rendezők: kizárólag a VIHAR rendszeren keresztül lehet nevezni, a parti rendezvények kötelező elhagyása miatt csökkentett nevezési díjat csak átutalással lehet befizetni, parti nevezés nincs. A díjkiosztó elmarad, a díjakat – köztük az abszolút elsőnek járó örökös vándordíjat, egy súlyos ezüst tálcát – később juttatja el a helyezetteknek a rendezőség.
Ami viszont változatlan: a rajt a Balatonföldvár előtti vízterületen lesz június 6-án szombaton 18 órakor és június 7-én vasárnap 14 óráig lehet érvényesen befutni. Az Ezüst szalag felkészülést is kínál a Kékszalagra, a mintegy 80 kilométeres távon fel lehet frissíteni az éjszakai hajóvezetés, navigáció és a hajón belüli kommunikáció trükkjeit.
A versenyen 2018-ban az AC45-ös katamarán nyert, Vándor Róbert kormányzásával, az erős szélben mindössze 3 óra 4 perc alatt tette meg a távot. Tavaly a New Black Jack Décision 35-ös katamarán győzött, a tízszeres világbajnok osztrák Roland Ga:blerrel a kormánynál. Ennek a csapatnak a gyenge szélben az előző évinél percre pontosan öt órával több idő kellett a célba éréshez.


A VERSENYKIÍRÁS 1. SZABÁLYOK

A versenyen az alábbi szabályok érvényesek:

1.1 A Vitorlázás Versenyszabályai 2017 -2020. évekre (továbbiakban RRS),
1.2 Az MVSZ 2020. évre érvényes Versenyrendelkezései
1.3 A résztvevő osztályok osztályelőírásai, melyek megsértéséért járó büntetések az óvási bizottság döntése szerint akár a kizárásnál kisebbek is lehetnek, [DP]
1.4 YS előnyszámítási előírások, a jelen Versenykiírás, és a később kiadásra kerülő Versenyutasítás (továbbiakban VU).
1.5 Ha a különböző nyelvű szabályzatok között ellentmondás van, a magyar nyelvű szöveg tekintendő mérvadónak.
1.6 A COVID-19 veszélyhelyzetre való tekintettel a rendezőség az MVSZ ajánlásait figyelembe veszi.

2. HIRDETÉSEK
2.1. A hajók kötelezhetők a rendező szervezet által választott és biztosított hirdetés viselésére.
2.2 Hirdetések az MVSZ 2020. évi Reklámszabályzatában előírtak szerint viselhetők.

3. RÉSZVÉTELI JOGOSULTSÁG
3.1. Az MVSZ nyilvántartásában szereplő és az Értékelési csoportokba sorolt hajóosztályok
3.2. Külföldi hajók, amelyek rendelkeznek saját hatóságuk által megkövetelt dokumentumokkal, és a jelen Versenykiírásban foglaltaknak megfelelnek.
3.3 Belföldi illetőségű hajók, amelyek az MVSZ hajóregiszterében szerepelnek, és megfelelnek az MVSZ 2020. évi Versenyrendelkezések Részvételi jogosultság pontjában, valamint az Azonosító jelek pontjában leírtaknak.
3.4 A Skiff/Libera típusú, illetve a kabin nélküli többtestű hajók nevezése csak abban az esetben fogadható el, ha megnevezik azt a balatoni üzemeltetési engedéllyel rendelkező kísérő motorost, amely megfelelő sebességgel bír, és megfelelő létszám befogadására alkalmas a kísért hajó tekintetében, valamint amelynek vezetője aláírással vállalja a verseny teljes időtartama alatt a vitorlás 100 méteren belüli kíséretét és szükség esetén mentését. A kísérő motorosnak rendelkeznie kell az általános segélyhívásra és a versenyrendezőséggel való kapcsolattartásra alkalmas rádió adó-vevő készülékkel (Balatrönk vagy VHF) és mobiltelefonnal.

4. NEVEZHETŐ HAJÓK
4.1. Összevont cirkáló osztály (8R, 6R, 75-ös, 55-ös,40-es cirkáló és az osztályba befogadott egyéb hajók) 70-es, 50-es, 30-as cirkáló, Europa 30-as, Klasszikus 25-ös Jolle, összevont Jolle, 15-ös Jolle, Folkboat, Dragon, 33-as, Asso, Regina, Sudár Regatta, Sudár Sport, H-boat, 8mOD, 8MOpen max. 2 fő legénységgel, 11mOD, Melges24, Elliott 770, J/24, Scholtz 22, Dolfin, Nautic, Nautic 330, Nautic 370, X35, Bavaria 32, Cruiser, Yardstick I/1 csoport (YS 89 és alatta) Yardstick I/2 csoport (YS 90 -99), Yardstick II csoport (YS 100-109), Yardstick III/1 csoport (YS 110 -115), Yardstick III/2 csoport (YS 116 és fölötte). Többtestűek
4.2 A felsorolásban nem szereplő egytestű hajóosztályok (pl. Star, Soling) a YS számuk szerinti Yardstick csoportban kerülnek értékelésre. A külföldi lajstromban lévő hajókat a típusnak megfelelő hazai -, ennek hiányában a német YS száma szerinti YS csoportban értékeljük. Azon külföldi hajók, melyeknek sem magyar, sem német YS száma nincs, egységesen a YS -I csoportban, 65-ös YS számmal kerülnek értékelésre.
4.3 A hajók és versenyzők részvételi jogosultságáról a Magyar Vitorlás Szövetség Versenyrendelkezéseinek 3. pontja rendelkezik.

5. NEVEZÉS
5.1 Nevezni csak a Magyar Vitorlás Szövetség VIHAR rendszerén keresztül lehet 2020. június 5-én 19 óráig.
5.2 Helyszíni nevezés nincs.
5.3 A nevezési díjat csak átutalással lehet kiegyenlíteni 2020. június 5-ig a Spartacus Vitorlás Egylet bankszámlájára: 12011265-00257080-00100009 A közleményben feltüntetendő a nevezett hajó neve és rajtszáma.
6. NEVEZÉSI DÍJ: Születési év On-line nevezés 2020 június 5-ig Helyszíni nevezés nincs 2002 és azelőtt 6000 Ft 2003 és azután 3000 Ft

7. VERSENYPROGRAM
7.1. A versenyrendezőség egy túrafutam lebonyolítását tervezi.
7.2. A verseny figyelmeztető jelzése 2020. június 6-án, 17 óra 55 perckor lesz.
7.3. A 2020. június 7-én, 14 óra után befutott hajókat „be nem futott”-ként értékeli (DNF) a rendezőség.

8. VERSENYUTASÍTÁS A Versenyutasítás elektronikus formában legkésőbb a 2020. június 5. 12 órától elérhető lesz a verseny weboldalán: www.spartacus.hu

9. HELYSZÍN
9.1. A verseny 2020. június 6-án, Balatonföldváron, a kikötő előtti vízterületről indul.
9.2. A versenyterület a Balatonföldvár, Balatongyörök közötti vízterület.

10. VERSENYPÁLYA A futamot túra pályán rendezik. A teljesítés módját a Versenyutasítás tartalmazza.

11. BÜNTETÉSI RENDSZER Azokban az osztályokban, ahol az osztályelőírás lehetővé teszi, az RRS 44.1 szabály úgy módosul, hogy a kétfordulós büntetést az egyfordulós büntetés váltja fel.

12. ÉRTÉKELÉS
12.1 A verseny abszolút győztese elnyeri a Spartacus VE örökös vándordíját.
12. 2 Az értékelés osztályonként a legkisebb pontrendszer alapján történik.
12. 3 Osztályonkénti díjazásnál 3-5 indulóig az első, 5 vagy több induló esetén az első három helyezett részesül díjazásban, 3-nál kevesebb induló esetén a megfelelő YS osztályban lesz értékelés.
12.4 A többtestű hajók értékelése abszolút befutási sorrendjük alapján történik. A 20 láb, vagy annál rövidebb többtestű hajók külön kerülnek díjazásra.
12.5 Az Összevont cirkáló, 25-ös Jolle és Folkboat osztályokban a részükre kiadott előnyszámok alapján korrigált alapján történik az értékelés.

13. HAJÓK TÁROLÁSA
13.1. A versenyen induló hajóknak a Spartacus Vitorlás Egylet a kikötőjében csak korlátozott számban tud kikötőhelyet biztosítani.

14. KIEMELÉSI KORLÁTOZÁSOK A hajókat 2020. június 6-án 17 óráig vízre kell tenni.

15. FELSZERELÉSEK ELLENŐRZÉSE A rendezőség ellenőrizheti a rajt előtt és a befutás után is a hajólevélben előírt felszerelések meglétét, a verseny egész ideje alatt ellenőrizheti a világítás megfelelő működését. A felszerelés hiánya, vagy működésképtelensége a versenyből történő kizárást vonhatja maga után. (DSQ)

16. RÁDIÓKAPCSOLAT
16.1. Vészhelyzetet kivéve egy versenyző hajó sem adhat le vagy vehet olyan rádióadást, amely nem érhető el minden hajó számára. Ez a megkötés a mobiltelefonokra is érvényes.
16.2. A Versenyrendezőség a futamok rajtja előtt és a futamok alatt VHF rádión keresztül sugároz információkat a versenyzők részére.

17. DÍJKIOSZTÓ, DÍJAZÁS Díjkiosztó ünnepség nem lesz. A díjak átadásáról a rendező szervezet később intézkedik.

18. FELELŐSSÉG KIZÁRÁSA A versenyzők kizárólag saját felelősségükre vesznek részt a versenyen. Lásd a 4. szabályt, Döntés a versenyen való részvételről. A versenyt rendező szervezet semmiféle felelősséget nem vállal anyagi károkért, személyi sérülésekért vagy halálesetért, ami a versenyhez kapcsolódóan, azt megelőzően, annak során vagy azt követően következik be.

19. BIZTOSÍTÁS Minden résztvevő hajónak rendelkeznie kell érvényes felelősségbiztosítással, amely esetenként legalább 50 millió forint összegig vagy ennek megfelelő értékig biztosítson fedezetet.

20. MÉDIAJOGOK A versenyzők hozzájárulásukat adják, hogy az SVE és a verseny szponzorai szabadon, korlátozás nélkül felhasználhatják tudósítás, reklám és egyéb célokra az eseményen készült fotó- és videofelvételeket.

21. A VERSENYKIÍRÁS MÓDOSÍTÁSA A rendező szervezet az RRS 89.2(a) szabály szerint módosíthatja a Versenykiírást. Minden esetleges változást a verseny weboldalán tesznek közzé.

22. TÁRSASÁGI ESEMÉNYEK: Társasági esemény nem lesz.

23. TOVÁBBI INFORMÁCIÓK További információkért kérjük, vegye fel a kapcsolatot a rendező szervezettel: Spartacus Vitorlás Egylet, 8623 Balatonföldvár Móló, www.spartacus.hu
A VERSENY TISZTSÉGVISELŐI Versenyvezető: Erdélyi Béla Versenyiroda vezető: Csima Katalin Versenybíróság elnöke: Szalontai Tamás Versenyorvos: VMSZ mentőtiszt

A fenti adatok tájékoztató jellegűek, a pontos információkért mindenképpen látogasson el a www.spartacus.hu weboldalra.

415 total views, 1 today

No Tags

415 total views, 1 today

  

Leave a Reply

Események

Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
Sunday
29
30
31
01
02
03
Current Date
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
01
02
03